czwartek, 8 września 2011

Jabłecznik z migdałami

Jak zapowiadałam, środy to dzień ciast w pracy. We wrześniu jest tyle wspaniałych owoców których można użyć do zrobienia ciasta, że trudno było mi się zdecydować czy to mają być jabłka,śliwki, maliny czy gruszki. Ostatecznie wybrałam jabłka. Moja  jabłoń wyjątkowo w tym roku obrodziła i aż szkoda z tego nie skorzystać. Chyba nawet zrobię kilka słoików musu jabłkowego na zimę.
Jak zwykle ciasto zrobiłam rano, przed pójściem do pracy i trochę się rozlatywało przy krojeniu, bo jednak powinno całkiem ostygnąć, żeby masa jabłkowa stężała. Nie zrobiłam zdjęć, bo zapomniałam, a szkoda bo na wierzchu była śliczna kratka. Sok jabłkowy do nadzienia zrobiłam ze świeżych jabłek w sokowirówce, ale można oczywiście użyć takiego z kartonu. A oto przepis:
Jabłecznik z migdałami

  • 500g chudego twarogu
  • 8 łyżek mleka
  • 8 łyżek oleju
  • 15 g proszku do pieczenia
  • 175 g cukru
  • 500 g mąki
  • cukier waniliowy
  • 1,5 kg jabłek
  • 2 budynie waniliowe
  • 750 ml soku jabłkowego
  • sok z 1 cytryny
  • 100 g płatków migdałowych
Budyń rozpuścić w niewielkiej ilości soku jabłkowego. Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Polać skokiem z cytryny, dodać 75g cukru, resztę soku jabłkowego i zagotować. Dodać rozpuszczony budyń i jeszcze raz zagotować. Wsypać polowe płatków migdałowych, wymieszać i ostudzić.   Z twarogu, reszty cukru, mleka, oleju, mąki, cukru waniliowego i proszku do pieczenia zagnieść ciasto. 2/3 ciasta rozwałkować i wyłożyć na blachę. Na ciasto wyłożyć masę jabłkową. Z reszty ciasta ułożyć na wierzchu ozdobną kratkę, posypać reszta płatków migdałowych. piec 35 minut w temperaturze 150-180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.