piątek, 7 grudnia 2018

Mikołajki

Wczoraj były Mikołajki i postanowiłam umilić ten dzień moim koleżankom i kolegom z pracy ciastem. Zrobiłam makowiec japoński, który podobno zupełnie nie jest znany w Japonii. Zmodyfikowałam przepis z kotlet.tv tak aby był bezglutenowy. Ciasto okazało się bardzo smaczne. Dodatkowo było w zimowym klimacie, bo udekorowałam je śnieżynkami z lukru plastycznego.
Spieszę z podaniem przepisu, bo może ktoś bezglutenowy będzie chciał zrobić to ciasto na święta.

Makowiec Japoński


  • 250 g mielonego maku
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki bakalii ( u mnie były rodzynki)
  • 150 g masła
  • 3 jabłka
  • 5 jajek
  • 4 łyżki mielonych migdałów
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Mak zalać gorącą wodą tak aby go zakryła i odstawić do  wystygnięcia. Następnie odcisnąć nadmiar wody w lnianej ściereczce. 
Masło utrzeć z cukrem, dalej ucierać dodając po 1 żółtku. Dodać mąkę ziemniaczaną, migdały proszek do pieczenia. Następnie dodać mak i starte na grubych oczkach jabłka. Dokładnie wymieszać. Na koniec dodać ubitą na sztywno pianę z białek i delikatnie wymieszać. Piec 50 minut w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem.
Polewa:
100 g czekolady 
100 g masła
Czekoladę i masło stopić w kapieli wodnej. Polać ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.