niedziela, 2 grudnia 2012

Ciasteczka korzenne

Dzisiaj już w supermarkecie "Jingle Bells", zatem moje niecierpliwe oczekiwanie na świąteczne wypieki chyba jest usprawiedliwione. Powstrzymuję się przed pieczeniem pierników i pierniczków, ale  wczoraj nie wytrzymałam i zrobiłam kruche ciasteczka korzenne.  Użyłam mojej maszynki do kruchych ciasteczek, a przepis wzięłam z instrukcji do Cookie Master Wiltona. Mielone goździki i ziele angielskie zrobiłam sobie w moździerzu. Oczywiście wypróbowałam świąteczne kształty, gwiazdki mi wychodziły pokraczne, ale za to choineczki super. Przepis banalny, a jak się ma maszynkę, to zrobienie kilkudziesięciu ciasteczek zajmuje kilka minut. 
Ciasteczka korzenne

  • 2/3 szklanki ciemnego cukru
  • 1 jajo
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka miękkiego masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki  mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru

Z podanych składników zagnieść ciasto. Wkładać do maszynki i wyciskać na blachę ciastka. piec w temperaturze 150-180 stopni przez 10 minut. Ważne, żeby blacha nie była posmarowana tłuszczem bo inaczej ciasteczka nie będą się chciały wyciskać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.