środa, 5 czerwca 2013

Tort zielony Ninjago

Tym razem tort z figurką Zielonego Ninjago (tego najważniejszego). Ale wychodzi na to, że jakieś fatum wisi nad tortami z Ninjago, bo tym razem odjęłam jubilatowi jeden rok (poprzednio nie było na torcie zielonego). Wbiłam sobie do głowy, że Karol jest w pierwszej klasie, a w niej są siedmiolatki. Tylko że już jest nowy rok kalendarzowy przecież. Na szczęście mama zauważyła ten błąd i zdjęła 7 z tortu.  W przyszłym roku na pewno już umieszczę na torcie 9.

Nareszcie pojawiły się świeże owoce, a to od razu nakłania mnie do robienia z nich czegoś, bo szybko się skończą. Tak jest z rabarbarem (chociaż rabarbar to chyba warzywo, w tej kategorii go znalazłam na samo obsługowej kasie w Tesco).  Trzeba się spieszyć, żeby zdążyć coś z niego zrobić. Ja mam już pierwsze przetwory na zimę, dżem z rabarbaru i pomarańczy. Upiekłam też ciasto drożdżowe z rabarbarem i kruszonką. Ciasto zrobiłam według przepisu na placek drożdżowy z truskawkami i budyniem, położyłam na wyrośnięte ciasto rabarbar  i posypałam kruszonką. A oto przepis:


Placek rabarbarem

  • 3 szklanki mąki
  • ½ szklanki cukru
  • 1/2 (100g) kostki masła
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 5 dag drożdży
  • 1 kg rabarbaru
Kruszonka
  • 20 dag m ąki
  • 125 g masła
  • 10 dag cukru
Wsypać do miski mąkę, dodać cukier, całe jajka,. Drożdże z mlekim wymieszać. Poczekać aż wyrosną. Dodać do pozostałych składników, wymieszać. Dodać rozpuszczone masło, wymieszać. Pozostawić do wyrośnięcia. Wyłożyć do formy i ostawić aż  lekko podrośnie.
Z mąki, cukru i masła zagnieść kruszonkę.
Rabarbar umyć i pokroić na kawałki około 2 sm. Wyłożyć na wrośnięte ciasto. Posypać kruszonką.
Piec około  40 minut w temperaturze 150-180 stopni. 

1 komentarz:

  1. slodka chwila zapomnienia przeniosła się na nowy blog:

    http://my-littlepiece-of-heaven.blogspot.ie/

    Ja już obserwuję, teraz kolej na Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.