poniedziałek, 10 lutego 2014

Tort Mini Cooper

Dawno nie zamieszczałam nowych tortów. Jakoś tak ostatnio mam mało zamówień. Ostatnio robiłam tort w kształcie Mini Coopera. Chciałam aby podobał się jubilatce i chyba się udało, bo zaraz po tym jak go zobaczyła wysłała zdjęcie swojej mamie.



Moja pasja do pieczenia ostatnio jest niezaspokojona, bo zamówień na torty mało, a domownicy odmawiają spożywania ciast w takich ilościach jakie ja bym chciała je piec. W dodatku Diana postanowiła w nowym roku nie jeść cukru i nabiału.  Zaczęłam w związku z tym piec chleby i pizzę.
Wczoraj znalazłam przepis na pyszne bananowe bułeczki bez cukru, ale naprawdę słodkie. Wszystkim domownikom smakowały.  Są banalnie proste. Co prawda w przepisie używa się maślanki, ale Diana jednak je jadła (w przeliczeniu na jedną bułkę to by pewnie wychodziła łyżeczka).     Następnym razem spróbuję użyć  np. mleka sojowego albo owsianego, powinny się udać i tak. A oto przepis:
Bułeczki bananowe

  • 2 duże banany
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki orkiszowej
  • 1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • garść rodzynek
  • maślanka

Banany rozgnieść widelcem, dodać (przesiane) oba gatunki mąki wymieszane z sodą, rodzynki i sól. Dodać maślankę tak aby uzyskać gęste ciasto jak na kluski. nakładać łyżką na papier. Można posmarować wodą lub roztrzepanym jajkiem, ewentualnie posypać sezamem lub słonecznikiem. Piec 20 min w temperaturze 190 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.