niedziela, 3 lipca 2011

Tort Tropikalna Plaża

Wczoraj mieliśmy corocznego grilla z okazji zakończenia turnieju tenisowego "Duchnice Open". Już od dawna miałam pomysł na tort z tej okazji, ale tegoroczna impreza była mocno nietypowa, bo turniej się nie odbył. Nie było chętnych do grania w singla, ale ochota na huczne zakończenie została. Jest szansa, że odbędzie się turniej deblowy na koniec wakacji i wtedy wykorzystam mój tenisowy pomysł (mam ich nawet kilka). Musiałam coś zrobić z energią, którą gromadziłam na ten tort i zrobiłam tort z okazji minionych imienin gospodarzy imprezy, Joli i Piotrka. To był prezent od naszej paczki. Temat jakby na przekór wszystkiemu, bo pogoda była koszmarna, padał deszcz i było zimno, ale nam to zupełnie nie przeszkadzało.  Przy grzanym winie i karaoke rozgrzaliśmy się tak, że nawet kurtki nie były potrzebne. Wszystkie elementy tortu były oczywiście jadalne.

Minął czwartek i powinnam zamieścić jakiś przepis. W tym tygodniu odkryłam pistolet od robienia ciasteczek. Wypróbowałam już dwa przepisy na ciasto, jeden znalazłam w internecie, a przepis na czekoladowe ciasteczka jest modyfikacją przepisu dołączonego do urządzenia. Jak nie macie takiego pistoletu, można po porostu zrobić wałek z ciasta i  pokroić go na plasterki. Nie będzie takich pięknych kształtów, ale smak zostanie. 
Kruche ciasteczka czekoladowe

  • 250g  masła lub margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 2 jajka
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Z podanych składników zagnieść kruche ciasto. Wkładać do maszynki do ciastek i wyciskać na natłuszczoną blachę. Piec 8 minut w temperaturze 150 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.