środa, 11 stycznia 2012

Muffinki korzenne z czekoladą

Dziś wybrałam się do Wiesiuni i Damianka, żeby ubezpieczyć w ich firmie Cukom przyczepkę. Postanowiłam zanieść im coś na osłodę ciężkiego życia agenta i upiekłam dla nich muffinki.  Przepis  jest bardzo prosty i jak to przy muffinkach wystarczy wszystko wymieszać ręcznie, a składniki praktycznie zawsze są w domu. Z podanej porcji wychodzi 12  muffinek standardowej wielkości. Dekorację zrobiłam z lukru i masy marshmallow.
Muffinki korzenne z czekoladą

  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki kardamonu
  • 0,5 łyżeczki mielonych goździków
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 1 jajo
  • 130 g cukru
  • 80 ml oleju
  • 250 g jogurtu
  • 75 ml  zimnej kawy
  • 12 kostek mlecznej czekolady

Wymieszać mąkę, kardamon, goździki i sodę.  W osobnym naczyniu wymieszać jajo z cukrem, olejem, kawą i jogurtem. Połączyć suche składniki z płynną mieszanką. Do foremek włożyć połowę ciasta i kostkę czekolady, przykryć resztą ciasta. Piec 20-25 minut w temperaturze 150-180 stopni. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem lub polukrować.

1 komentarz:

  1. Witam,
    miałam okazję skosztować muffinek z czekoladą i zapewniam Wszystkich że nie tylko pięknie wyglądają ale również wyśmienicie smakowały, zwłaszcza że w środku była czekolada:)

    A tak przy okazji na łamach bloga serdecznie dziękuję za dzisiejsze urodzinowe muffinki, które Janusz mi podarował- naprawdę było mi niezmiernie miło :) Ale jak Janusz mi powiedział że Pani je specjalnie dla mnie robiła- to aż mi mowę odjęło- to tym bardziej SERDECZNIE DZIĘKUJĘ:)

    A teraz apeluję do wszystkich czytających bloga Pani Joanny, aby zamieszczali jak najwięcej komentarzy, bo jak widać na moim skromnym przypadku- to się po prostu opłaca;) Oczywiście żartuje. Ale myślę że Pani Joannie sprawia to wielką przyjemność jak ktoś zechce napisać kilka słów, wiec do dzieła!!!

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.