poniedziałek, 11 czerwca 2012

Tort basen dla pływaka

Iza poprosiła mnie o zrobienie tortu dla swojego siostrzeńca z okazji jego 12 urodzin. Jubilat jest zapalonym pływakiem, dlatego tort to basen z pływakiem. Pomysł znalazłam w Internecie, ale bardzo podobny widziałam też w książce Debbie Brown. Najważniejsze, że nie miałam problemu z kolorem wody, bo morski zawsze mi wychodzi, nawet wtedy gdy chce mieć niebieski.

Zrobiłam też dla niej jej ulubione ciasto "Pijak" i oto przepis
Ciasto Pijak  
Ciasto:
  • 7 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 12 dag suchego maku
  • 12 dag wiórków kokosowych
  • 2 czubate łyżeczki proszki do pieczenia

Białka ubić na sztywno, dodawać po trochu cukier i ubijać , dalej dodawać pozostałe składniki. Piec 20 minut.
Masa:
  • ½ litra mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki
  • 2 cukry waniliowe
  • 7 żółtek
  • 250g  masła

Mleko zagotować, żółtka ubić z cukrem, dodać mąkę, dętego dodać mleko, przelać do garnka i zagotować. Po ostudzeniu ubić i dodać do tego miękkie masło. Na krem nakładamy biszkopty lekko moczone w wódce i polewamy polewą czekoladową.
 A na koniec jeszcze zdjęcie tortu "Rudy 102", który robiłam tydzień temu, ale nie miałam zdjęcia.bo lufa była doczepiana tuż przed podaniem że nie odpadła, jak wAndersie.

2 komentarze:

  1. W imieniu swoim i siostrzeńca Bartka - zapalonego pływaka - ślicznie dziękujemy za pyszne doznania smakowe :) Tort był rewelacyjny i mam nadzieję, że marzenia mojego siostrzeńca "popłyną w przyszłość" jak woda na torcie :)

    P.S. A za "Pijaka" jeszcze raz dziękuję :)

    Iza

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie - z czego wykonany jest pływak na torcie ? byłabym wdzięczna za odpowiedź u mnie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.