czwartek, 16 lutego 2012

Pączki na tłusty czwartek

Podobno dzisiaj każdy musi zjeść pączka, bo inaczej będzie miał pecha przez cały najbliższy rok.  W takim razie wczoraj usmażyłam stertę pączków (bo dzisiaj nie miałabym na to czasu). Mam zamiar dzisiaj na jednego się skusić. W końcu nie mogę pozwolić aby prześladował mnie pech. A oto przepis:
Pączki

  • 1 kg mąki
  • 10 dag świeżych drożdży
  • 6 żółtek
  • 1 jajo
  • 125 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 szklanki mleka
  • łyżka rumu

Drożdże utrzeć z 4 łyżkami mąki,1/2 szklanki mleka i łyżką cukru, zostawić do wyrośnięcia. Wymieszać z resztą składników i zagnieść gładkie ciasto. Zostawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto rozwałkować wycinać z niego krążki, nadziewać marmoladą (najlepiej różaną), odłożyć do wyrośnięcia i smażyć w głębokim tłuszczu na wolnym ogniu aż się zrumienią.

1 komentarz:

  1. Asiuniu, nie wierzę - Ty zjadłaś pączka? Jestem w szoku :-). Ja zjadłam aż trzy. Pozdrawiam. Wiesiunia

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.