czwartek, 2 lutego 2012

Karnawałowe ciasteczka

Wreszcie zostały zjedzone świąteczne pierniki i miałam pretekst żeby zrobić coś słodkiego. W końcu karnawał trwa, a to jest niewątpliwie czas pączków, faworków i innych ciastek bardzo tuczących. Przepis na ciastka jak zwykle jest bardzo prosty, ale do ich zrobienia trzeba mieć odpowiedni przyrząd. Nie mam pojęcia gdzie to można kupić. Mój ma już 25 lat i kupiłam go w czasach studenckich na na Jarmarku Świętojańskim w Poznaniu.  Na kilka lat o nim zapomniałam, zgubiłam przepis na ciasto, ale po kilku latach odnalazłam go w jakimś kulinarnym czasopiśmie i od tej pory zawsze w karnawale robię chociaż raz takie ciastka. Mniej przy nich pracy niż przy pączkach czy faworkach i można je tak jak ja dzisiaj usmażyć w czasie gdy gotują się ziemniaki na obiad. 

Karnawałowe ciasteczka

  • 3 jaja
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 szczypta soli
  • 100 ml mleka
  • 100 g mąki
  • Cukier puder do posypania
  • Tłuszcz do smażenia
Składniki ciasta wymieszać na gładkie ciasto. Tłuszcz rozgrzać. Przyrząd do nabierania ciastek zanurzyć w tłuszczu na ok. 1 min. Zanurzyć w cieście a następnie w tłuszczu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.