czwartek, 19 lipca 2012

Tort baśniowy domek

Na imieniny dostałam od teściowej formę do pieczenia ciasta w kształcie domku. Może niektórych może dziwić taki prezent, ale ja uwielbiam rożne gadżety do kuchni i lubię je dostawać.
Od imienin minęły już dwa miesiące, a tu wcale nie było okazji na wykorzystanie formy. Zatem sama wymyśliłam okazję. Po prostu zaniosłam ciasto na spotkanie z Tiną.
Nie zrobiłam typowego przekładanego tortu, tylko udekorowałam upieczone ciasto lukrem maślanym. Na  ciasto wykorzystałam przepis dołączony do mojej innej jeszcze nie używanej formy w kształcie księgi. W przepisie nie ma  proszku do pieczenia, ale ja dodałam, bo uznałam że bez proszku to się nie uda. Z podanej proporcji wyjdą dwa domki, albo duże ciasto 34x28 cm,   a oto przepis:
Ciasto czekoladowo orzechowe

  • 350 g masła
  • 100g cukru pudru
  • 250 g cukru
  • aromat waniliowy
  • 8 jaj
  • 350 g mąki
  • 125 g grubo mielonych orzechów
  • 125 g grubo mielonej czekolady
  • 20 ml rumu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masło, cukier, cukier puder wanilię i jajka utrzeć na puszystą masę. Mąkę wymieszać z czekoladą. proszkiem do pieczenia i orzechami i dodać do masy maślanej. Na koniec dodać rum. Piec ok 40 minut w temperaturze 150-180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.