niedziela, 25 listopada 2012

Domek z piernika

Moje koleżanki z Jaktorowa co roku zbierają się na malowanie bombek choinkowych, które sprzedają, a zysk przeznaczają na Śwąteczne talony dla  dla ubogich rodzin. Wiesiuna zaprosiła nas wczoraj do siebie, właśnie na malowanie bombek. W planach miałam raczej zajmowanie się Julką niż malowanie bąbek ale ostatecznie praca mnie wciągnęła. Pewnie dlatego, że nie bardzo mi wychodziło a jak patrzyłam na efekty pracy koleżanek, to wydawało mi się to raczej proste i chciałam się wreszcie tego nauczyć. Mam nadzieję, że ktoś kupi moje dzieła, i zwróci się chociaż za materiał.
Oczywiście, postanowiłam zawieźć jakieś ciasto. Najpierw myślałam o muffinkach udekorowanych w świąteczne wzory, ale natrafiłam na super foremkę do ciasta w moim ulubionym internetowym sklepie mniammnaim.com. Jest tak piękna, że musiałam ją natychmiast wypróbować. Upiekłam w niej ciasto  według przepisu na foremce.  W tłumaczeniu nazywa się piernik i dziewczynom smakowało, ale ja nawę ten przepis Ciasto korzenne, bo jednak piernik powinien mieć miód. Po upieczeniu ciasto wyjęłam po 10 minutach z  foremki (tak było napisane na opakowaniu), pięknie się od niej odkleiło i jeszcze ciepłe posypałam cukrem pudrem. Efekt był wspaniały co widać na zdjęciu, a pracy nie było dużo. W tym roku wszystkie moje świąteczne pierniki będą maiły ten kształt. A tutaj przepis na ciasto:
Ciasto korzenne

  • 2 2/3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/4  łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 2/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 szklanka (230g) miękkiego masła
  • 4 jaja
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 1/4  szklanki mleka

W  wymieszać mąkę, przyprawy, sól i proszek do pieczenia. Utrzeć masło z obydwoma rodzajami cukru. Ucierając dodać kolejno jajka i wanilię. Dodać mąkę i mleko. Piec w temperaturze 150-180 stopni okol 60 minut. 






3 komentarze:

  1. Domek jak z bajki- cudny!

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.Spotykam juz trzeci taki przepis z tej foremki i wszyscy podaja,ze przepis jest wlasnie od foremki i za kazdym razem jest inny.Kazdy tlumaczy z angielskiego jak chce,ale skoro domek wychodzi to jest OK.Ja mam identyczna foremke,ale z silikonu (za pare euro).Chcialam zapytac jak dlugo moze postac taka chatka,bo bede piekla na prezent no i ozdobie lukrem i kolorowymi cukierkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest piernik, tylko raczej ciasto ucierane, to długo nie postoi. Nie mogę powiedzieć ile może stać, bo u mnie znika w 2 dni :)

      Usuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.