środa, 2 stycznia 2013

Tort Citroen B11

Piotrek, znajomy mojej Mamy jest zapalonym wielbicielem starych samochodów, a jego chlubą jest CitroenB11. Na jego urodziny zrobiłam mu tort ze zdjęciem jego samochodu. Dodatkowym utrudnieniem było to, że tort nie mógł zawierać mąki, bo wśród zaproszonych gości była osoba z nietolerancją glutenu.  Zrobiłam tort orzechowy. 
Miałam ochotę wypróbować przepis na tort galicyjski , który był jednym z zadań konkursowych w Polskim Turnieju Wypieków. Ciasto wyszło kluchowate niestety (czego mogłam się spodziewać po komentarzach, które widziałam na stronie kuchni.tv), może gdybym je piekła w 20 cm tortownicy to by jednak urosło i w końcu wylądowało w koszu, a ja upiekłam biszkopt orzechowy według innego przepisu. Jak poczytałam przepis na krem, to uznałam że będzie za słodki i za ciężki i ostatecznie zrobiłam krem  kawowy z bitej śmietany i serka mascarpone. Czyli zrobiłam tort całkowicie nie galicyjski, ale jak doniosła mi Mama, smakował.
Ponieważ na zdjęciu które dostałam samochód stał na tle jesiennych drzew postarałam się dopasować tło z czekolady plastycznej do zdjęcia, a efekt zobaczcie sami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.