wtorek, 5 lutego 2013

Ciasteczka z maszynki

Basia Ritz pisze na Facebooku, że ma zawsze w domu trochę kruchych ciasteczek dla gości. Ponieważ mam teraz dwa tygodnie wolnego i mnóstwo czasu, to zamiast zająć się tą stertą prasowania postanowiłam pobawić się moim pistoletem do ciasteczek i wypróbować kolejne przepisy Wiltona i zrobić sobie taki zapasik dla niespodziewanych gości. Zabawa mnie wciągnęła i wypróbowałam od razu dwa przepisy. Niestety pomysł z zapasikiem nie bardzo się udał, bo Jędrek ma jakiś zmysł w wynajdowaniu kryjówek gdzie schowałam te ciasteczka. Żeby jednak trochę go od tych ciasteczek odciągnąć natchniona dzisiaj telewizją śniadaniową usmażyłam w ramach treningu przed Tłustym Czwartkiem pączki hiszpańskie i zrobiłam pączki pieczone (raczej bym powiedziała że to są bułeczki drożdżowe z marmoladą różaną). Według opinii Janusza i Teścia pączki hiszpańskie wyszły super. I oto moje przepisy
Ciasteczka z masłem orzechowym

  • 0,5 szklanki masła
  • 0,5 szklanki masła orzechowego
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki brązowego cukru
  • 0,5 łyżeczki wanilii
  • 1 jajo
  • 1,5 szklanki mąki
Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyciskać maszynką ciasteczka na nie natłuszczoną blachę. Piec 10 minut w temperaturze 170 stopni.

Cytrynowe ciasteczka z serem i makiem

  • 1 szklanka masła
  • 85 gram sera ricotta
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajo
  • sok z 0,5 cytryny
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • 2,75 szklanki mąki
  • 0,25 łyżeczki soli
Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyciskać maszynką ciasteczka na nie natłuszczoną blachę. Piec 10 minut w temperaturze 170 stopni.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.