wtorek, 12 lutego 2013

Ciasto orzechowo-kokosowe z jabłkami

W ostatnią sobotę karnawału urządziliśmy bal przebierańców. Dla mnie była to oczywiście okazja do upieczenia kilku ciast.  Postanowiłam zrobić ciasto z jabłkami, bo mam ich sporo w słoikach. Zużyłam cały litrowy  słoik , ale jak nie macie zapasów na zimę, można zrobić tak jak w przepisie.  Nie zdążyłam zrobić polewy czekoladowej i polałam ciasto gotowym sosem toffi do lodów. Ale też było smaczne. A oto przepis:
Ciasto orzechowo-kokosowe z jabłkami
ciasto kruche:

  • 30 dag mąki
  • 15 dag cukru pudru
  • 15 dag masła
  • 4 żółtka
  • 4 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa jabłkowa

  • 8 jabłek
  • 2 galaretki cytrynowe
Ciasto kokosowe
  • 4 białka
  • 15 dag cukru
  • 15 dag wiórków kokosowych
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Ciasto orzechowe:

  • 4 jajka
  • 15 dag cukru
  • 15 dag mielonych orzechów
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Zagnieść ciasto kruche. Połowę rozwałkować i wyłożyć formę. Wstawić do piekarnika i podpiec przez 10 minut w temp 150-180 stopni.  Drugą połowę włożyć do lodówki. Jabłka  usmażyć i wymieszać z galaretkami. Wyłożyć na podpieczone ciasto. Białka ubić na sztywno, dodać cukier i ubić na gładką sztywną masę. Wsypać wiórki wymieszane z proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną, delikatnie wymieszać. Wyłożyć na jabłka. Na masę orzechową ubić białka  na sztywno, dodać cukier i ubić na gładką sztywną masę, dodać żółtka, chwilę jeszcze ubijać, wsypać pozostałe składniki, delikatnie wymieszać, wyłożyć na warstwę kokosową. Rozwałkować resztę ciasta kruchego i przykryć nim ciasto orzechowe. Piec 40-50 minut w temperaturze 150-180 stopni. Po ostudzeniu placek odwrócić tak aby jabłka były na gorze. Udekorować polewą czekoladową. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.