niedziela, 3 lutego 2013

Muffinki z marcepanem

Zupełnie przypadkiem znalazłam na allegro silikonową foremkę do pieczenia małych domków. Musiałam ją koniecznie wypróbować, póki jeszcze pogoda za oknem sprzyja zimowemu nastrojowi. Zostało mi trochę masy marcepanowej po ostatnich dekoracjach do tortu i dlatego zrobiłam muffinki z marcepanem.  Oryginalny przepis nieco zmodyfikowałam bo okazało się, że nie mam w domu śmietany tylko jogurt. Oto on:
Muffinki z marcepanem
  • 150 g masy marcepanowej
  • 40 g mielonych migdałów
  • 230 g mąki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jaja
  • 90 g cukru
  • 80 ml oleju
  • 280 g jogurtu naturalnego
Masę marcepanową zagnieść z migdałami i uformować z niej 12 kulek.Wymieszać mąkę z  cynamonem, kakao, proszkiem i sodą. Jajka rozmącić, dodać cukier, jogurt i olej. Połączyć płynne składniki z suchymi. Foremki wypełnić w 1/3 ciastem, włożyć kulkę i przykryć resztą ciasta. Piec 20 minut w temperaturze 150-180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.