poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Tort Góry

Asia tak bardzo zachwala moje torty, że dzięki temu mam nowych klientów. Tym razem tort zamówiła koleżanka z mojej drugiej szkoły. 
Podobnie jak ja wraz z mężem obchodzą w tym roku 50 urodziny. Zamówiła tort dla męża, który jest miłośnikiem gór. Jak już uformowałam te góry, to cały czas miałam niedosyt dekoracji i w końcu zrobiłam mały namiocik.


Przy pieczeniu tego tortu wykorzystałam moją ulubioną formę Big Mufin, aby mieć kształt większej góry. Ponieważ zostało mi wolne miejsce w formie, postanowiłam upiec ciasto dla domowników. Chciałam zrobić coś szybkiego i wtedy przypomniałam sobie stary przepis na ciasto z dżemem porzeczkowym (z 10 lat temu robiłam na zimę dżemy porzeczkowe tylko po to, żeby mieć do tego ciasta, teraz dżemu porzeczkowego  używam do polędwicy według przepisu Julie Child), którego nie robiłam od lat. Przepis był dołączony o mojej cud miski Tupperware. Ciasto jako nowość okazało się hitem w mojej rodzinie i dlatego zamieszczam przepis.
Ciasto z dżemem
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jaja
  • 0,5 słoika dżemu z czarnej porzeczki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 0,5 szklanki oleju
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka kakao
  • łyżeczka proszku do pieczenia


Wszystkie składniki ciasta dokładnie wymieszać mikserem. Przełożyć ciasto do formy i piec ok 40 minut w temperaturze 180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.