czwartek, 24 listopada 2011

Placek z ananasem

Ostatnio zapominam robić zdjęcia moich środowych ciast. Tydzień temu zaniosłam ciasto w czwartek i było to ciasto z bananami. Przepis który znalazłam przewidywał zrobienie ciasta w formie keksowej, ale ja podwoiłam porcję i zrobiłam ciasto standardowej jak na mnie wielkości.  A w tym tygodniu puściłam wodze fantazji i sama wymyśliłam ciasto. Na półkruchym spodzie położyłam kawałki świeżego ananasa i gruszki, na to wyłożyłam pianę z białek wymieszaną z wiórkami kokosowymi i posypałam kruszonką. I wyszło podobno pyszne.  W każdym razie zniknęło błyskawicznie.  A oto przepis
Placek z ananasem

  • 200 g masła
  • 5 jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki 
  • 5 łyżek śmietany
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • 1 ananas
  • 4 gruszki Wiliams
Z masła, żółtek,mąki, proszku, śmietany i 1/2 szklanki cukru zagnieść ciasto. Wyłożyć na blachę, na ciasto położyć ananasa i gruszki pokrojone na kawałki. Ubić białka na sztywno i dodać cukier. Dalej ubijać aż cukier się rozpuści. Dodać wiórki i wymieszać. Wyłożyć masę na owoce. Na wierzchu posypać kruszonką. Piec około 50 minut w temperaturze150-180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.