sobota, 12 listopada 2011

Tort Suzuki Swift

Bardzo dziękuję za miłe komentarze. Ogromna przyjemność sprawił mi komentarz Maćka M.
Tak wiele miałam ostatnio zajęć, że dopiero dzisiaj zamieszczam przepis na cisto które zaniosłam w środę do pracy. Nie miałam zbyt dużo czasu i dlatego zrobiłam keks jabłkowy. Przepis jest bardzo prosty, a potrzebne na ciasto składniki  zawsze mam w domu i to jest dodatkowa zaleta.
Keks jabłkowy

  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 125 g masła
  • 5 jabłek
  • 100 g rodzynek
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywno, dodać po kolei cukier i żółtka i dalej ubijać.Następnie dodać mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem do pieczenia, wlać rozpuszczone masło i na końcu dodać pokrojone w kostkę jabłka i rodzynki. piec około 50 minut w temperaturze 150-180 stopni.

Zaraz po tym jak upiekłam ciasto do pracy  upiekłam biszkopt na  tort, który robiłam na czwartek dla Eli. Ela postanowiła dać swoim wnukom na urodziny tort w kształcie samochodu którym jeździ, czyli Suzuki Swift. Kolor tortu jest taki, jak kolor jej samochodu.  Oczywiście, jak podobnie jak przy Audi posługiwałam się rysunkami technicznymi. Trochę tylko wyszedł mi ten model zbyt obły, bo jednak krem, to nie karton i trudno mi było zrobić te wszystkie kanty, które są w oryginale. Tym razem zamieszczam dwa zdjęcia tortu, żeby lepiej było widać efekt.

1 komentarz:

  1. Ciasto wygląda trochę "kopciuszkowato" - zwłaszcza przy Twoich tortach, ale było naprawde smaczne i chyba rzeczywiście proste, więc chętnie skorzystam z przepisu:)
    Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.