piątek, 22 kwietnia 2011

Baranek wielkanocny z ciasta

Obiecywałam wczoraj przepis na wielkanocnego baranka, ale tak zajęłam się robieniem baranków i innych dekoracji świątecznych, że nie miałam czasu na komputer i blogowanie. Do baranka trzeba mieć oczywiście odpowiednia foremkę. Zanim upiekłam tego Wielkanocnego baranka, wypróbowałam różne przepisy, które znalazłam w gazetach i internecie i na opakowaniu od formy. Moja rodzina już od dwóch tygodni testowała przepisy i ostatecznie zwyciężył ten. Jak chcecie po upieczeniu  wyjąć baranka w całości to trzeba go wyjmować z formy zaraz po upieczeniu, a formę  z barankiem położyć na boku. I uwaga na głowę, bo najczęściej odpada. Przepis jest na formę o pojemności 0,5 litra.
Baranek z ciasta

  • 50 g masła
  • 3 łyżki cukru
  • 1 jajo
  • 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło utrzeć z cukrem, dodać jajo, jeszcze chwilę ucierać. wsypać obie mąki i proszek do pieczenia, i wymieszać. Piec około 30 minut w temperaturze 150-180 stopni.

2 komentarze:

  1. Pani Joanno, baranek wygląda super i przepis nie wydaje się być skomplikowany. Zapewne bym spróbowała go upiec, ale zrobiła mi Pani niespodziankę w piątek-Janusz przekazał mi pięknego zajączka i te ciasteczka na patyczkach- są po prostu super, moje dzieci już chodzą i pytają kiedy można je zjeść:) Bardzo dziękuję za świąteczną niespodziankę, jest mi bardzo miło że Pani o mnie pomyślała. Ze świątecznymi pozdrowieniami- Agnieszka z rodzinką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze raz dziękuję za wspaniałą wielkanocną niespodziankę! Jak jest smaczna przekonałam się dopiero wczoraj przez przypadek. Zając (myślę, że przepis taki sam jak w przypadku baranka) z całą resztą spokojnie ozdabiał stół i wtedy niechcący oderwałam jego uszy. Okazało się, że są bardzo smaczne. Dopiero wtedy pozwoliłam rodzinie na konsumpcję. Problem z twoimi wypiekami jest taki, że są tak atrakcyjne wizualnie, aż szkoda je psuć. Ale to dobrze, że tak wyglądają!!!
    Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.