sobota, 23 kwietnia 2011

Mazurek makowy

Dla tych co mają jeszcze czas zamieszczam przepis na mazurek makowy, który zrobiłam na jutrzejsze śniadanie. Szybki i można z niego zrobić mały obraz.
Mazurek makowy

  • 200 g mielonego maku
  • 3 jajka
  • 100 g cukru
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 łyżka maki ziemniaczanej
  • 1 duży kubek jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki żelatyny
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mak, mąkę ziemniaczaną, bułkę tartą, mleko, sodę. Na koniec wymieszać delikatnie z ubitą pianą z białek. Piec 30 minut w temperaturze 150 stopni. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody, wymieszać z jogurtem. jak jogurt zacznie zastygać posmarować nim mazurek. Udekorować według uznania.  
Ja to zrobiłam tak 

2 komentarze:

  1. Śliczne ma Pani wypieki,są zarówno dla oka jak i dla smaku, zachwycam się nimi, bo sama mam lekkiego fioła na punkcie pieczenia :) Jednak w życiu nie odważyłabym się coś takiego zrobić (bardziej bałabym się, że mi się nie uda). Jednak mam pytanie, gdzie można dostać czekoladę czy barwniki plastyczne?

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu jestem fanką Pani wypieków, są one niesamowite i dla oka jak zapewne i dla smaku. Sama też mam lekkiego fioła na punkcie pieczenia, więc mam do Pani pytanie skąd Pani bierze czekoladę czy barwniki plastyczne?

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.