niedziela, 12 czerwca 2011

Tort pociąg

Tym razem zrobiłam tort pociąg, na urodziny syna kolegi. Olo jest miłośnikiem bajki o pociągu Tomku i właśnie Tomka miał przedstawiać tort. Na szczęście jest w Internecie strona, na której są wszyscy bohaterowie z  tej bajki i jeszcze pomogła mi w zrobieniu tortu książka Debbie Brown. Efekt była taki:
Tort nie był bardzo kłopotliwy i zostało jeszcze mnóstwo czasu w sobotę. Wprosiliśmy się zatem z wizytą do Wiesiuni, która zastrzegła, że nie ma w domu nic do jedzenia (kłamała, jak się potem okazało). Ofiarowałam zatem, że przyjedziemy  ze słodkim cateringiem i zrobiłam deser biszkoptowo-śmietanowy. Impulsem do zrobienia tego deseru była niezwykła promocja na serek mascarpone, któremu 15 czerwca kończyła się ważność. Deser jest błyskawiczny i efektowny. Można go zrobić nawet na 20 minut przed przyjściem gości.   A oto przepis:
Deser biszkoptowo-śmietanowy z truskawkami

  • 32 podłużne biszkopty
  • 500 g sera mascarpone
  • 250 g śmietany kremówki
  • 500 g truskawek
  • 100 g masła
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżeczki żelatyny

15 biszkoptów rozgnieść wałkiem i zagnieść z masłem na jednolitą masę. Pozostałe biszkopty ustawić na obwodzie tortownicy  o średnicy 19 cm (można użyć większej, ale wtedy potrzeba będzie więcej biszkoptów), a spód tortownicy wyłożyć masą z masła i biszkoptów, mocno ją ugniatając. Wstawić do lodówki na około 15 minut.  Na spodzie ciasta ułożyć truskawki. Kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem (można go zastąpić słodzikiem), dodać serek mascarpone, dokładnie wymieszać i na końcu dodać żelatynę rozpuszczoną w  1/3 szklanki wody. Masę wyłożyć do tortownicy, posypać wierzch kakao. Można udekorować truskawkami i melisą. Wstawić do lodówki do stężenia.

5 komentarzy:

  1. Tort Tomek cudeńko! Myślę, że dziecko było zachwycone. Prawdziwy majstersztyk, a ta precyzja...
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Olo zobaczył tort to zrobił wielkie oczy. Zobaczyć ten wyraz twarzy: bezcenne.

    Wszystkim dzieciom najbardziej smakowały koła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Joasiu, jakie pani cudeńka robi! Dzisiaj na pikniku zjadłam babeczkę ze smakiem :) I zrobiłam zdjęcie reszcie, bo aż szkoda było jeść :) Na pewno się zgłoszę po jakiś fajny torcik :)

    Ola, Kościuch rocznik '91 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tort jest po prostu genialny i po kolejny raz zaskakuje mnie Pani swoją precyzją i dbałością o szczegóły. Dla mnie rewelacja:)

    A deser biszkoptowo - śmietanowy wygląda bardzo apetycznie, a że przepis jest łatwy, nie omieszkam go zrobić w ten weekend.

    Z niecierpliwością czekam na kolejne zdjęcia,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. woow, wielki szacunek za te wszystkie wypieki. Jesteśmy wszyscy pod ogromnym wrażeniem Pani talentu, tylko pozazdrościć :) Śliczne cudeńka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.