sobota, 18 czerwca 2011

Ciasto serowe z czereśniami

To był już ostatni czwartek w tym roku szkolnym, a tym samym moje ostatnie czwartkowe ciasto. Czy w następnym roku będzie utrzymana tradycja ciast czwartkowych zależy to od układającej plan ;). Ale nie mam zamiaru robić sobie przerwy wakacyjnej od robienia ciast, bo za bardzo mnie  wciągnęło pisanie tego bloga , a poza tym lato daje tyle możliwości do robienia ciast z owocami. Będę robić wreszcie ciasta dla mojej rodziny. Już w najbliższy czwartek imieniny mojej teściowej.
W ten czwartek postanowiłam wykorzystać do ciasta czereśnie, których jest tak dużo na naszym drzewie i zrobiłam:
Ciasto serowe z czereśniami i kruszonką

  • 25 dag mąki
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1/2 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 dag mielonego twarogu
  • 13 dag cukru
  • 1 budyń waniliowy
  • 1,5 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • 50 dag czereśni
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 8 dag masła
  • 4 łyżki cukru
  • 7 łyżek mąki
  • cukier cynamonowy

Z mąki, margaryny, cukru, żółtek, śmietany, cukru waniliowego i proszku do pieczenia zagnieść kruche ciasto. Wyłożyć na dno formy. Piec 20 minut w temperaturze 150-180 stopni.  Ugotować z mlekiem budyń i przestudzić. Ser zmiksować z żółtkiem i cukrem, dodać mąkę, budyń a na końcu wymieszać delikatnie z pianą białek. Wyłożyć na podpieczone ciasto. Na to wyłożyć czereśnie wymieszane z cynamonem. Z masła. mąki cukru, cukru cynamonowego  składników zagnieść kruszonkę i wyłożyć na czereśnie. Piec godzinę w temperaturze 150-180 stopni.

Przepis zamieściłam  dopiero dzisiaj bo jak wróciłam z pracy w czwartek, to zrobiłam tort dla Joasi na spotkanie z uczniami w jej szkole. Logo tego liceum jest bardzo  skomplikowane i najbardziej bałam się czy uda mi się je przenieść na tort. Tort wyglądał tak:

A dzisiaj mieliśmy w w szkole piknik i przygotowałam swoje stoisko z muffikami. Bardzo przydał się mój stojak na muffinki, który dostałam na imieniny.

2 komentarze:

  1. Dziękujemy za ciasto do szkoły. Przepyszne i bardzo dobrze oddane logo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite są te muffinki- aż żal je jeść:)

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.