czwartek, 9 czerwca 2011

Placek drożdżowy z budyniem i tuskawkami

 Uważam, że lato to najlepsza pora na ciasta drożdżowe z owocami. Drożdże w  upały super rosną, ciasto też dobrze rośnie, a połączenie  ciasta drożdżowego z owocami i kruszonką uważam za bardzo smaczne. dzisiaj rosło mi tak szybko, że nie zdążyłam nawet wypić kawy, a drożdże zaczęły wychodzić z garnuszka. Do robienia ciasta  drożdżowego używam "magicznej miski" Tupperware. Do miski było dołączone wiele szybkich przepisów, ale ja najczęściej  do ciast owocowych wykorzystuję ten dzisiejszy, który przypadkowo zaplątał mi się w okolice przepisów do miski Tupperware.  Magia miski Tupperware polega na tym, że wrzuca się do środka wszystkie składniki, zamyka wykonuje kilkanaście kolistych ruchów miską, a potem tylko czeka aż ciasto urośnie. Zawsze się udaje. Zapomniałam dzisiaj zrobić zdjęcie, ale pewnie jeszcze zrobię to ciasto dla rodziny, to może wtedy pojawi się zdjęcie (własnie sobie uświadomiłam, że dawno nie piekłam żadnego ciasta dla  moich chłopców). Przepis jest na dużą blachę oczywiście. 
Placek drożdżowy z budyniem i truskawkami

  • 3 szklanki mąki
  • ½ szklanki cukru
  • 1/2 (100g) kostki masła
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 5 dag drożdży
  • 500 g truskawek
  • 4 budynie śmietankowe ugotowane w 1,5 litra mleka 
Wsypać do miski mąkę, dodać cukier, całe jajka, niepełną szklankę mleka. Drożdże z resztą mleka wymieszać. Poczekać aż wyrosną. Dodać do pozostałych składników, wymieszać. Dodać rozpuszczone masło, wymieszać. Pozostawić do wyrośnięcia. Wyłożyć do formy i poczekać aż lekko podrośnie. Piec około 10 minut, wyłożyć na to ugotowany budyń i piec jeszcze około 30 minut w temperaturze 150-180 stopni. Po wyjęciu w gorące jeszcze ciasto powkładać truskawki.

1 komentarz:

  1. No,to już wiem, dlaczego truskawki nie były rozciapciane:)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.