czwartek, 11 sierpnia 2011

Muffinki cukiniowe

Absolutnym hitem zeszłego roku były muffinki dyniowe. Wszystkim bardzo smakowały, ale to nie znaczy, że nie szukam nowych przepisów. 
Cukinia rośnie u mnie w ogródku i jest jej tyle, że mogłabym karmić moją rodzinę cukinią codziennie przez cały lipiec i sierpień. Oczywiście robię z niej leczo, placki, zupę, frittatę,  lasagne, grilluję do sałatki, ale i tak jeszcze jest jej dużo. W książce "Muffinki"  znalazłam przepis na słodkie muffinki z cukinią.  Oczywiście jak to z muffinkami, przepis bardzo prosty i szybki.  W przepisie jet skórka pomarańczowa i cytrynowa, ale ja miałam tylko cytrynową i też jest dobrze. Oczywiście na wierzchu polałam je lukrem i dla ozdoby dodałam kwiatuszki.
Muffinki cukiniowe

  • 250 g cukinii
  • 200 g mąki
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 100 g mielonych orzechów laskowych
  • 1 jajo
  • cukier waniliowy
  • 150 g kwaśnej śmietany
  • 80 ml oleju
  • 4 łyżki soku pomarańczowego
  • 50 g  kandyzowanej skórki cytrynowej
  • 50 g  kandyzowanej skórki pomarańczowej

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. dodać startą na drobnej tarce cukinię i orzechy. Jajko utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym, dodać olej, śmietanę i sok pomarańczowy oraz skórkę cytrynową. Dodać masę jajeczną do masy mącznej, dokładnie wymieszać, nałożyć do foremek. Piec 20-25 minut w temperaturze 150-180 stopni. Po wyjęciu posypać cukrem pudrem lub polukrować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.