środa, 5 października 2011

Placek ze śliwkami

Zaniedbałam ostatnio swojego bloga,i nawet nie zamieściłam  przepisu z poprzedniej środy. Ale dzisiaj dostałam nowy komentarz do moich tortów i to mi dodało skrzydeł.
Tydzień temu zaniosłam do szkoły  placek ze śliwkami, bo cały czas jestem na etapie robienia ciast z darów mojego ogrodu. co prawda śliwki z mojego ogrodu nie nadawały się o zjedzenia, bo były całkiem robaczywe i do ciasta musiałam je kupić, ale pomysł został.
Placek ze śliwkami

  • 205 g masła
  • 225 g cukru
  • 6 jaj
  • 500 g mąki
  • 15 g proszku do pieczenia
  • 125 ml śmietany
  • 1,5 kg śliwek
  • 1/2 łyżeczki cynamony

Masło utrzeć z 150 g cukru  na kremową masę. Białka z dwóch jaj oddzielić. Dodać do masy maślanej dwa żółtka, oraz pozostałe 4 jajka. Dokładnie utrzeć. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia  i śmietanę. Wyłożyć ciasto na blachę, wyrównać. Na cieście ułożyć wypestkowane śliwki..Piec ciasto w temperaturze 150-180 stopni przez 30 minut. 2 białka ubić na na sztywną pianę. Dodać 75g cukru i cynamon i ubijać  aż masa będzie gęsta. Masę bezową włożyć do rękawa cukierniczego i wycisnąć ozdobną kratkę na wierzchu ciasta. Włożyć ciasto do piekarnika jeszcze na około 15 minut.

A dzisiaj zapraszam na Jabłecznik hiszpański, przepis wieczorem

1 komentarz:

  1. Witam,
    rzeczywiście apetycznie wygląda, chyba spróbuję upiec w ten weekend.

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.