środa, 14 marca 2012

Muffinki z truskawkami

Czas najwyższy na jakiś nowy przepis, bo inaczej mój blog przestanie być atrakcyjny. Jako pretekst do wypróbowania nowego przepisu posłużyły mi truskawki, które miałam w lodówce i fakt, ze już od kilku dni Facebook bombarduje  mnie informacją, że Ewa  ma dzisiaj urodziny. Inspiracją do dekoracji był także Facebook, bo na nim znalazłam link do bloga na którym autorka zrobiła bukiet  żonkili z lukru plastycznego. To mi przypomniało, że przecież w moim super komplecie do robienia kwiatów mam wykrawaczki do żonkili.  Ciasto upiekłam w formie do koszyczków z kwiatami,  i tak w prosty sposób powstał mały słodki bukiet, który dałam Ewie. Zdjęcie trochę jest kiepskie (robione komórką), ale mam nadzieję że efekt widać.
Muffinki z truskawkami

  • 260 g mąki
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • 180 g truskawek
  • 1 jajo
  • 180 g cukru
  • 100 ml oleju
  • 250 ml jogurtu

Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, solą sodą i cynamonem. Umyte truskawki  drobno pokroić i wymieszać z mąką. Jajko wymieszać z cukrem, jogurtem i olejem,  połączyć składniki. Piec 20 minut w temperaturze 150-180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.