niedziela, 11 marca 2012

Tort Szczupak dla wędkarza

Ewa poprosiła mnie o zrobienia tortu w kształcie szczupaka, na prezent dla swojego zaprzyjaźnionego wędkarza. Początkowo miałam pomysł, aby zrobić okrągły tory w kolorze wody (akurat kolor morski świetnie mi wychodzi z czekolady plastycznej) a w nim wynurzający się łeb szczupaka, ale moi panowie stwierdzili, że znacznie lepiej będzie wyglądała cała ryba. No i tutaj zaczęły się problemy. Janusz  (kiedyś łowił) zaczął mi zwracać uwagę na szczegóły anatomiczne szczupaka. Oczywiście ryba musi mieć co najmniej 50 cm. Najważniejsze, okazują się te drobne plamki. Ostatecznie jak tort był już prawie gotowy zawołałam wszystkich domowych wędkarzy (razem z teściem) na konsultacje. Tort został zaakceptowany, ale Janusz miał jednak uwagi co do wyrazu pyska (całe szczęście, że nie wybrałam tej pierwszej wersji, bo pewnie zamiast szczupaka wyszedł by mi potwór z głębin) no i oczywiście plamki za bardzo wystawały. Mam jednak nadzieję, że tort jednak obdarowanemu się podobał. Na zdjęciu jest miarka, żeby każdy wiedział że ryba spełnia wymiar ochronny.

I jeszcze zdjęcie tortu, jaki tydzień temu zrobiłam na imieniny mojej Mamy.  Upiekłam ciasto w kształcie serca, zrobiłam  po raz pierwszy w życiu krem ganache i pokryłam marcepanem. Na wierzchu kwiaty z lukru plastycznego.

4 komentarze:

  1. Bardzo Ci dziekuje za uroczy tort _serce, tak pieknie przystrojony.Dla mnie odzwiewrciedla Twoj stosunek do mnie, serdecznie Cidziekuje.Dziekuje za wszystkiepiekne torty i pieczone prezenty.Wszyscy moi znajomi podziwiaja ich smak i piekna dekoracje. Pieklam kiedys tradycyjne torty maslane , nie potrafilam ich ladnie ozdobic.
    Mama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Joasiu,
    tort serce po prostu uroczy i jak zwykle żal go jeść:)

    Ale skupię się na szczupaku- nie znam się na rybach, od razu się przyznam, ale dla mnie wygląda jak prawdziwy! Nie wiem czemu Janusz się czepiał, ale pewnie gdyby nie Jego uwagi nie wyszedłby taki świetny!

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    A można wiedzieć jak zrobić takiego szczupaka? Dziękuję z góry za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kształt wycięłam z ciasta i pokryłam czekoladą plastyczną

      Usuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.