czwartek, 25 października 2012

Gâteau au chocolat

Oczywiście oglądam Polski turniej wypieków. Pierwszy odcinek wydał mi się nudny i jak patrzyłam na wysiłki zawodników przy pieczeniu sernika, to po 10 minutach miałam ochotę pognać do kuchni i upiec mój sernik "puszisty", bo na pewno nie zajęło by mi to więcej czasu niż 50 minut. Po pierwszym odcinku postanowiłam wypróbować przepis na sernik włoski i zrobiłam go na imieniny teścia, ale to jednak nie to samo, co "puszisty".
W drugim odcinku zawodnicy robili ciasta z czekoladą. Ja oczywiście mam swoje popisowe ciasta czekoladowe, np. to z pianką marshmalow,  czy tort z kremem Ganache, ale czekoladowe krasnoludki też są super, choć one właściwie są bez czekolady.  Ale drugim odcinku zaciekawiło mnie ciasto Gâteau au chocolat i postanowiłam je zrobić. Poszukałam przepisu w internecie i znalazłam na francuskiej stronie 750g. com.  Oczywiście nie znam francuskiego, ale od czego jest tłumacz Google. Ciasto wyszło smaczne, o czym świadczy fakt, że zniknęło w jeden dzień.  I nawet Janusz, który ciast czekoladowych nie lubi zjadł kawałek. 
A oto przepis:
Gâteau au chocolat

  • 6 jaj
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 180 g masła
  • 200 g cukru
  • 100 g mąki
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać masło i wymieszać na jednolitą masę. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mąkę, wymieszać, dodać masę czekoladową. Białka ubić na sztywno i wymieszać delikatnie z masą.  Piec w piekarniku nagrzany do temperatury 170 stopni 25-30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.