piątek, 5 października 2012

Tort Klaun

Marta, z zaprzyjaźnionej firmy Raksa www.raksa.pl, która zajmuje się organizacją imprez dla dzieci urządzała przyjęcie firmowe, dla klientów i współpracowników. Nie mogliśmy być na tej imprezie, bo wtedy Mikołaj miał urodziny, ale zrobiłam tort.  Musiałam sama wymyślić temat tortu. Nie miałam czasu na zrobienie jakiegoś skomplikowanego tortu, bo musiałam przygotować rodzinną imprezę i zdecydowałam się na Klauna z książki Debbie Brown. Po fakcie okazało się, że pomysł był trochę chybiony, bo Marta akurat klaunów nie lubi. Mimo wszystko tory zrobił wrażenie, zwłaszcza smakowe, a o to przecież chodziło.

2 komentarze:

  1. Witam, mogę mieć pytanie techniczne? Na tort o jakiej średnicy wystarczy gotowe opakowanie lukru plastycznego o wadze 250g? Potrzebuję oblec tort 30cm o wysokości około 10 cm. Wystarczy na to 250g?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie bardzo mogę pomóc w tej sprawie, bo mój tort pokryty jest czekoladą plastyczną. Jeśli wierzyć Debbie Brown to na samo pokrycie klauna potrzeba ok 500g, Teoretycznie, na pokrycie 30 cm tortu o wysokości 10 cm potrzeba 1,360 kg lukru plastycznego. Ale może w praktyce można tego wziąć mniej, bo wszystko zależy od grubości na jaką się rozwałkuje. tylko że lukier jak jest zbyt cienki to się rwie i efekt wychodzi kiepski. 250 g powinno starczyć na tort 16 cm 5cm wysoki, ale pewna tego nie jestem.

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.