wtorek, 23 kwietnia 2013

Ciasto Wiewórka

Dawno nie było żadnych nowych przepisów, to dziś przepis na proste, ale według moich koleżanek pyszne ciasto z orzechami. Bardzo podoba mi się nazwa, pewnie orzechy dają to skojarzenie (i tak nie przebije czekoladowych krasnoludków). W oryginalnym przepisie, który znalazłam ciasto przekładane jest dodatkowo kremem budyniowym, ale ja polałam je tylko lukrem na wierzchu. Przy pieczeniu tego ciasta po raz pierwszy użyłam formy w kształcie kwiatka i polanie ciasta lukrem dało dzięki temu piękny efekt. Można też zrobić na bazie tego ciasta tort, tyko ja polecałabym raczej krem z serka mascarpone. Ciasta jest sporo na tortownicę o średnicy 28 cm.A oto przepis:
Ciasto Wiewiórka

  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 0,5 szklanki oleju
  • 20 dag posiekanych orzechów (różne rodzaje)
  • 2 duże jabłka

Jajka ubić z cukrem na gęsty krem, dodać mąkę z proszkiem do pieczenie i sodą, a następnie olej i dokładnie wymieszać. Na koniec dodać pokrojone w kostkę jabłka i orzechy.  Piec ok 30 minut w temperaturze 160-180 stopni (sprawdzić patyczkiem czy już jest upieczone). Polać lukrem lub przełożyć dowolnym kremem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.