wtorek, 2 kwietnia 2013

Tort jajo Wielkanocne


Te święta zapiszą się w mojej pamięci, jako przełomowe w mojej karierze kulinarnej bo udało mi się upiec ciasto drożdżowe lepsze niż mojej teściowej. Przepis znalazłam w ebooku, który z okazji Wielkanocy wydała Magda Gesler. I chociaż po porażce jaką były faworki według jej przepisu z książki  "Kocham gotować", podeszłam do tego z taką pewną nieśmiałością, to ciasto okazało się wspaniałe. To właśnie taka babę Wielkanocną zawsze chciałam upiec. Ciasto mimo niedużej ilości drożdży rosło jak szalone, aż baby nie mieściły mi się w piekarniku. Cisto jest raczej rzadkie i trudno jest je wyrobić rękami, dlatego ja użyłam do tego malaksera.  Przepis znajdziecie na stronie www.smakizycia.pl. Naprawdę polecam.
Upiekłam też ciasto drożdżowe według przepisu Basi Ritz, rzeczywiście banalnie proste, ale nie smak taki sobie. bardzo dobre na bułeczki nadziewane dżemem,  albo tak jak proponuje autorka na Wielkanocny kołacz.
W tym roku kupiłam aż trzy foremki w kształcie jaja zmyślą o ciastach na Wielkanoc.  Ale chociaż zamówień miałam sporo to tylko jedno jajo i nie wykorzystałam wszystkich. Ale na szczęście foremki się nie przeterminują i wykorzystam je za rok.

1 komentarz:

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.