czwartek, 19 maja 2011

Ciasto czekoladowe krasnoludki

Nie miałam dziś pomysłu na ciasto, bo wszytko co ciekawsze zostawiam sobie na imprezę z okazji moich imienin. Zrobiłam zatem ulubione ciasto mojego syna "Czekoladowe krasnoludki". Zupełnie nie mam pojęcia, dlaczego tak się nazywa. Przepis znalazłam w książce "Wielka kuchnia Amerykańska" i pewnie nazwa jest wynikiem inwencji twórczej tłumacza. Ciasto jest bardzo proste i szybkie. I bardzo słodkie i czekoladowe. Najlepsze jest następnego dnia po upieczeniu.  Dzisiaj użyłam do niego orzechów laskowych ale bardzo dobre jest z włoskimi, mogą być też ziemne niesolone. Podana porcja jest na mniejszą blachę (do pracy zrobiłam dwa razy większe). Można to ciasto upiec też w tortownicy, to nawet może trochę przypominać tort.

Czekoladowe krasnoludki
Ciasto:

  • ½ szklanki rozpuszczonego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 2 jaja
  • ½ szklanki mąki
  • 1/3 szklanki kakao
  • ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki soli
  • ½ szklanki orzechów
Połączyć masło z cukrem, wanilią. Dodać jaja i utrzeć. Osobno wymieszać mąkę, proszek, kakao, sól. Dodać do masy jajecznej , na  końcu dodać orzechy. Wymieszać. Piec około 35 minut w temperaturze 150-180 stopni
Polewa:

  • 3 łyzki masła
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżka miodu
  • ½ łyżeczki wanilii
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1-2 łyżki mleka
Masło, kakao, miód, wanilię utrzeć, dodać puder i mleko. Wymieszać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.