sobota, 28 maja 2011

Tort igloo z pingwinami

Syn koleżanki z pracy Joli, jest wielbicielem pingwinów. Na jego urodziny zrobiłam tort w kształcie igloo z pingwinami. Wykorzystałam pomysł, który zrobiłam na "babskie spotkanie po nartach" (zdjęcie gdzieś się plącze w galerii), tylko że wtedy to była sałatka w serowej kopule, a pingwiny były zrobione z oliwek. Julia (lat 3) się wtedy na mnie obraziła, bo chciała jeść te pingwiny, ale oliwki jej nie smakowały. Do tortu Pingwiny były zrobione z lukru plastycznego, a reszta to klasyczny tort śmietanowy. Karolowi podobno bardzo się podobało, a jednego pingwina schował sobie do zabawek.

Tym razem nie ma czwartkowego przepisu, bo zaniosłam do pracy bajaderkę.Do jej zrobienia natchnęła mnie teściowa. Po jednym z tortów zaniosłam jej resztki ciasta, żeby wysypała je dla ptaków. Ale ona stwierdziła, że szkoda takiego pysznego ciasta i zrobiła z tego bajaderki. Tym razem po  torcie Audi dal syna Bożenki zostało mi mnóstwo, pysznego, świeżego ciasta w postaci okrawków. Poczytałam w Internecie o bajaderkach i zrobiłam ją według przepisu "co się nawinie". Dodałam do ciasta kakao, krem kokosowy, ajerkoniak, płatki migdałowe. Wyłożyłam blachę okrągłymi biszkoptami, na to położyłam masę i polałam polewą z przepisu na tort Sachera. Trochę się nie trzymała masa biszkoptów  dlatego następnym razem czymś je nasączę. Ale i tak było smaczne, bo szybko ciasto zniknęło (zdjęcia nie zrobiłam), mimo że wszyscy we wtorek mówili, że skoro na imieniny przyniosłam tyle ciasta, to  żebym w czwartek nie przynosiła.
Miałam na Renatki prośbę zamieścić przepis na szarlotkę z pianką, ale gdzieś go zgubiłam. Muszę najpierw skontaktować się z koleżanka, od której go dostałam, ale to dopiero wieczorem, bo zaraz biegnę  sprawdzać matury.

2 komentarze:

  1. Wow- super Pani Joanno. Wszystkiego się spodziewałam ale pingwiny w takiej pysznej wersji...niesamowicie to wygląda i zapewne wyśmienicie smakowało!
    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja,szczegolnie wlasnie,kiedy dziecko ma urodziny w zimie lub na mikolajki,super pomysl:)

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.