sobota, 14 maja 2011

Tort na otwarcie firmy

W czwartek nie pojawił się przepis na ciasto, ale to nie dlatego, że straciłam zapał,ale z powodu braku czasu na pisanie i problemów z dostępem do bloga (coś tam blogspocie nie działało).
Wiosna rozkwita i prawie zaczyna być już lato. Nawet klimatyzację mam już w pracowni. Dlatego tym razem  zrobiłam w czwartek ciasto z rabarbarem. Najpierw miałam zamiar położyć rabarbar na cieście drożdżowym, ale okazało się, że nie mam w domu drożdży i połączyłam dwa przepisy w jeden. Jak zwykle ciasto  bardzo proste i szybkie.
Ciasto z rabarbarem z bezową dekoracją

  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 6 jaj
  • 0,5 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 kg rabarbaru
  • 3 białka
  • 150 g cukru
Białka ubić, dodać cukier, żółtka i dalej ubijać. Dodać stopniowo olej i ½ szklanki wody.  Dodać mąkę i proszek do pieczenia,  wymieszać. Przełożyć do formy.  Rabarbar umyć i pokroić na kawałki około 5cm i wyłożyć na ciasto.Białka  ubić na sztywno z cukrem. Nałożyć dekoracyjnie na ciasto. Piec około 40 minut w temperaturze 150 stopni.

Jak tylko wróciłam do domu z pracy zrobiłam ciasto dla Maciusia (wielbiciela muffinek dyniowych) na jego imieniny. Wyglądało tak:
I jeszcze  zrobiłam tort dla Wiesiuni i Ani z okazji otwarcia ich firm. Mam nadzieję, że przyniesie im szczęście

1 komentarz:

  1. Dbałość o szczegóły robi wrażenie... Piłka zniknęła błyskawicznie. Dziękujemy.
    Iwona i Maciek

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.