wtorek, 13 grudnia 2011

Pierniczki z lukrem

Nie tylko u Magdy Gessler czuć już zapach świąt (jak przeczytałam na facebooku), u mnie też bo już upiekłam świąteczne pierniczki.  Co prawda muszę je chować przed rodziną, żeby coś do świąt zostało i pewnie będę jeszcze je robić bo zabraknie.
Najlepiej zrobić je już dziś (ja swoje zrobiłam tydzień temu a dziś tylko dekorowałam).  Pierniczki po upieczeniu są kruche dobrze jest je włożyć do pudelka. Najlepsze są po kilku tygodniach. Mam przy nich super zabawę z różnymi kształtami. W tym roku zrobiłam z nich kolorowe choineczki i szopkę. Szopka jeszcze czeka do świąt na lukier, ale choineczki już są gotowe. Pewnie jeszcze zrobię z tego ciasta ozdoby na choinkę.
Pierniczki z lukrem

  • 55 dag mąki
  • 30 dag miodu
  • 10 dag cukru pudru
  • 2 łyżeczki sody
  • 5 dag przyprawy do piernika
  • 12 dag masła
  • 1 jajo
Do mąki dodać ciepły płynny miód, wymieszać, dodać kolejno cukier, sodę, przyprawy, a kiedy masa nieco przestygnie płynne masło i jajo. Zagnieść gładkie dość twarde ciasto. Przed wałkowaniem włożyć na 1-2 h do lodówki. Piec w temp 150º 8 minut. 

1 komentarz:

  1. Choineczki są przecudne! Miałam dzisiaj przyjemność otrzymania jednej z nich i niech sam Janusz opowie, jak się nimi zachwycałam. Bardzo dziękuję za świąteczny prezencik, jest mi niezmiernie miło:)

    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.