środa, 14 grudnia 2011

Piernik Świąteczny

Dzisiaj zdradzę wam przepis na mój piernik świąteczny. Przepis wymyśliłam sama jakieś 10 lat temu. Poczytałam w różnych książkach o robieniu prawdziwych pierników i ostatecznie sama ustaliłam proporcję. Moja rodzina uważa, że jest najlepszy i żadne święta nie mogą się bez niego odbyć (nawet te Wielkanocne). Żeby był dobry ciasto musi odpoczywać w lodowce lub innym zimnym miejscu co najmniej tydzień. Ja swój zrobiłam właśnie dzisiaj, a piec będę go pewnie dopiero w piątek 23 grudnia. Do pieczenia moich pierników używam jednorazowych foremek keksowych o pojemności 1 kg. Z podanej porcji wychodzą dwa pierniki. Do polewania używam gotowej polewy czekoladowej DrOetker.
Piernik Świąteczny

  • 200 g cukru
  • 100 g masła
  • 1 torebka przyprawy do piernika
  • 300 g miodu
  • 500 g mąki
  • proszek do pieczenia
  • 4 jaja
Połowę cukru, miód, przyprawy rozgrzać w garnku. Masło utrzeć z reszta cukru, dodać jaja, mąkę z proszkiem do pieczenia, a na końcu miód. Wstawić ciasto do lodówki na ok. 1 tydzień. Piec w temperaturze 175º. Po ostudzeniu polać polewą czekoladową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.