czwartek, 17 marca 2011

Egzotyczny powiew wiosny

Na początek mała instrukcja dla tych, którzy chcieliby zamieścić komentarze na moim blogu, bo dochodzą mnie głosy, że są tacy, którym się to nie udaje.  Po napisaniu komentarza trzeba wybrać profil, najprościej "anonimowy" i wybrać przycisk "podgląd". Dopiero po obejrzeniu wybieramy "zamieść komentarz". Nie będzie go od razu widać. Mam nadzieję, że już teraz nie będzie problemów.
Dzisiaj ciasto ucierane z owocami. Ciasto ucierane to pierwsze ciasto jakiego nauczyłam się piec. To było jeszcze w szkole podstawowej, nie miałam miksera i pracowicie ucierałam masło z cukrem w makutrze. Przepis był ze starego zeszytu mojej Babci (niestety już go nie pamiętam, a szkoda bo wychodziło pyszne ciasto), a  piekłam je  na początku w kuchni węglowej bez termometru.
Może dlatego, po takich początkach,  uważam, że ciasto ucierane zawsze się uda i zachęcam wszystkich do wypróbowania dzisiejszego przepisu. Zrobienie tego ciasta z użyciem miksera to naprawdę 10 minut  (plus 40 minut na pieczenie). Do tego ciasta użyłam surowych owoców mango i gruszek (bo mi się te gruszki niepotrzebnie obrały), ale bardzo smaczne jest też z odsączonymi morelami lub brzoskwiniami z puszki. Oczywiście jak zwykle proporcja na dużą blachę. Można podzielić na połowę i użyć foremki o wymiarach 28x23cm (zresztą w takiej foremce najlepiej wychodzi niedzielny sernik).
Ciasto z mango i płatkami migdałowymi

  • 2 owoce mango
  • 2 gruszki Wiliams lub Konferencja
  • 150 g cukru
  • 150 g masła
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 jaja
  • 1 szczypta soli
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g mąki
  • 4 łyżki mleka
  • 60 g płatków migdałowych
Masło utrzeć z cukrem,cukrem waniliowym solą. Cały czas ucierając dodać po kolei jajka. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia  i mleko. Jeszcze trochę ucierać, aż do uzyskania gładkiej masy. Ciasto wylać na blachę. Mango i gruszki  obrać i  pokroić w plasterki. Ułożyć mango dachówkowo na cieście na przemian z gruszkami.  Posypać płatkami migdałowymi. Piec w temperaturze 160-170 stopni około 40 minut. Aby sprawdzić, czy ciasto się upiekło najlepiej włożyć patyczek. Jak jest suchy to można już wyjąć z piekarnika.

1 komentarz:

  1. Przepisy brzmią tak smakowicie, że ciężko je czytać tym lecącym na Dukanie. Mam propozycję, a może prezentuj też przepisy potraw niekoniecznie słodkich a też pieczonych(niektóre miałam szczęście próbować u źródeł - słynny pasztet).Gratuluję bloga! Na pewno będę czytała. Iśka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.