czwartek, 10 marca 2011

Post, ale nie dla wszystkich

Dzisiaj okazało się, że  popularnym postanowieniem wielkopostnym jest rezygnowanie ze słodyczy. Ale na szczęście jest  jeszcze spora grupa degustatorów i dzisiejsze ciasto zostało zjedzone. Pozostając w klimacie ciast o  zagranicznych nazwach   Drezdeńskie ciasto drożdżowe.
Pyszne ciasto drożdżowe robi na święta  moja teściowa i ja nawet nie próbuję jej w tym dorównać. Dlatego moje cista drożdżowe zwykle są z jakimś dodatkiem. Używam często do ich wyrabiania malaksera, żeby było szybciej. Tak zrobiłam i dziś.
Drezdeńskie ciasto drożdżowe
Składniki
Na ciasto drożdżowe :

  • 350 g mąki
  • 15 g drożdży
  • 1/8 litra letniego mleka
  • 1 jajo
  • 30 g masła
  • 30 g cukru
  • szczypta soli

Na masę serową:

  • 2 jajka
  • 120 g cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • otarta skórka z cytryny
  • 500 g sera

Na masę maślaną:

  • 180 g masła
  • 150 g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • 30 g płatków migdałowych

Drożdże rozpuścić w mleku  cukrem i jak wyrosną wlać do miski z mąką i solą, dodać jajko i  stopione masło.  Wyrobić ciasto i odstawić na około 1 godzinę do wyrośnięcia.  Następnie wyłożyć rozwałkowane ciasto na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i nakłuć je widelcem.
Na masę serową jajka ubić z cukrem i skorka cytrynową na pienistą masę, a następnie dodać po łyżce ser. Wylać masę na ciasto drożdżowe.
Masło utrzeć z cukrem, dodać jedno jajo i mąkę z następnie resztę jajek. Wyłożyć na masę serową, posypać płatkami migdałowymi.
Piec około 40 minut w temp 180 stopni

1 komentarz:

  1. Normalnie omijam ciasto drożdżowe szerokim łukiem, ale to pachniało tak apetycznie, że dałam się skusić. Najlepszą reklamą ciasta niech będzie to, że nawet wzięłam dokładkę:)Polewa maślana - rewelacja. Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.