czwartek, 3 marca 2011

No to zaczęłam

Długo trwało, ale wreszcie mam tytuł bloga. Będę na nim zamieszczać przepisy, na ciasta które co tydzień przynoszę do pracy.
Mam cichą nadzieję, że Ci z Was którym smakowało zamieszczą swój komentarz.
Dzisiaj co prawda jest tłusty czwartek i powinny być pączki, ale było ciasto brazylijskie. Ciasto robi się bardzo szybko 5 do 10  minut (pieczenia nie liczę, bo przecież to się robi samo).  I oto przepis:
Ciasto brazylijskie
Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka rodzynek
  • 200 g masła
  • 7 bananów
  • 3 jajka
  • 1 szklanka orzechów
  • 2 łyżki cynamonu
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

aromat waniliowy
Masło utrzeć z cukrem. Dodać jajka, mąkę, płatki, sodę, kakao, proszek do pieczenia, cynamon, rodzynki, orzechy, aromat waniliowy, rozgniecione banany. Wymieszać. Ciasto wylać do  formy  wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut. Po upieczeniu polać polewą czekoladową

2 komentarze:

  1. Asiuniu, jestem pod ogromnym wrażeniem. Blog super! Tylko dlaczego Ty zanosisz te pyszności jedynie do pracy? Powinna być jeszcze degustacja na blogu, bo jak tu piec ciasto brazylijskie, kiedy nie mam pojęcia jaki powinno mieć smak. W Brazylii też nie byłam :-(
    Wiesia

    OdpowiedzUsuń
  2. Joanka, bede robic te brazylijskie ciasto w czasie weekendu - choc mi juz teraz slinka cieknie...

    N.b. Pracuje z Brazylijczykiem, ciekawe czy zna ten przepis :)

    EKK

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny, dopiero jak go przeczytam. Przed opublikowaniem komentarza kliknij podgląd, żeby go zobaczyć.